יום ראשון, 26 ביולי 2020

השקעה ברכישת קרקע חקלאית – סקירת שוק

בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בהיקף הפעילות בתחום ההשקעה בקרקע חקלאית. עלייה זו באה לידי ביטוי בהיקף הקרקעות המוצעות לרכישה, במחזור העסקאות המתבצעות בתחום, במספר החברות הפעילות בתחום ובמספר של המשקיעים הפעילים בתחום. במאמר זה נציג כמה נתונים בנוגע לפעילות בתחום. אחד מאזורי הארץ העומדים במוקד פעילות הרכישה של קרקעות חקלאיות הוא איזור השרון, להלן מספר נתונים לגבי הישובים בשרון בהם משווקת קרקע חקלאית.

הוד השרון

בדרום מזרח העיר ישנו מתחם תכנוני גדול, בהיקף של כ-600 דונמים, המכונה- שביל התפוזים. קרקעות חקלאיות במתחם זה משווקות על ידי חברת קבוצת אייזנברג (בבעלות שמעון אייזנברג), חברת קרקעות ישראל וקבוצת יזמים אותה מוביל נריה אליוף.

הרצליה

בדרום מערב העיר ובסמוך לחוף הים ישנו מתחם תכנוני גדול המכונה – חוף התכלת. קרקע חקלאית במתחם זה משווקת על ידי קבוצת אייזנברג (בבעלות שמעון אייזנברג) ועל ידי חברת טריגו השקעות ושיווק נדל"ן.

חדרה

בתחום שיפוטה של העיר חדרה ישנם שני אזורים שונים בהם משווקות אדמות חקלאיות. בצידה הצפון מזרחי של העיר משווקות חלקות קרקע חקלאית על ידי חברת קפיטל גרופ (חברת נדל"ן המתמקדת בנישת קבוצות רכישה), בצידה הדרום-מזרחי של העיר נמצאות חלקות קרקע חקלאית המוצעות לרכישה כהשקעה, על ידי חברת קרקעות ישראל.

כפר סבא

בצידה הצפון- מזרחי של העיר כפר סבא ממוקם מתחם תכנוני גדול המכונה – מתחם צפון בן יהודה, בשל קרבתו לרחוב בן יהודה בעיר. שטחים חקלאיים במתחם זה משווקות לציבור המשקיעים על ידי חברת טריגו.

פרדס חנה-כרכור

המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור היא אחד הישובים המובילים בתחום ההשקעה בנדל"ן חקלאי. שטחים חקלאיים המוצעים לרכישה ממוקמים בצידה המערבי של המושבה, בצידה הצפוני ובצידה הדרומי. בין החברות הפועלות בתחום המושבה: חברת רויט גרופ, קרקעות להשקעה, חברת  נדל"ן נדל"ן (חברת נדל"ן ישראלית אשר הוקמה על ידי ארז ניר ושי מוגרבי), חברת אדמה לוג'יסטיק גרופ (בניהולו של אורן קובי), חברת אתרוג א.ר. בנייה ופיתוח וחברת יש נכסים מקבוצת מלכה השקעות.

מושב תלמי אלעזר

בסמוך למושב תלמי אלעזר, הממוקם בסמוך לפרדס חנה ומצידו הדרומי של כביש 65, מוצעות לרכישה חלקות קרקע חקלאית על ידי חברת קרקעות ישראל.

מושב גן השומרון

בסמוך למושב גן השומרון, הממוקם בסמוך לכרכור ומצידו הדרומי של כביש 65, ישנן אדמות חקלאיות המוצעות לרכישה כהשקעה על ידי חברת רויט גרופ.

בנימינה

בתחום המושבה בנימינה, אחד הישובים הלוהטים ביותר בתחום הנדל"ן בישראל ישנם שטחים חקלאיים המשווקים לציבור המשקיעים על ידי חברת נדל"ן נדל"ן (חברת נדל"ן ישראלית אשר הוקמה על ידי ארז ניר ושי מוגרבי).

גבעת עדה

בשטחה של גבעת עדה, המושבה הסמוכה לבנימינה ומאוחדת איתה ברשות מקומית אחת – המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה, ישנן חלקות אדמה חקלאית המשווקות על ידי חברת בראל נכסים.

שדה ורבורג

בסמוך למושב שדה ורבורג ישנן קרקעות חקלאיות המשווקות לציבור הרחב על ידי חברת קרקעות ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה